۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

ایران- انبار باروت، اعتصاب و خیزشهای اعتراضی برای کسب حقوق اولیه

اعتصاب کاغذفروشان تهران و تجمع اعتراضی باغداران و کشاورزان ورامین

اعتصاب کاغذفروشان
اعتصاب کاغذفروشان
تهران: اعتصاب کاغذفروشان
روز پنجشنبه 26شهریور 94 کاغذفروشان بازار تهران به اعتصاب خود علیه اخاذی مالیاتی رژیم آخوندی ادامه دادند. آنان همچنین به خودداری رژیم از تخصیص ارز دولتی به وارد کنندگان کاغذ اعتراض کردند.
ورامین: اعتراض باغ داران و کشاورزان
روز پنجشنبه مأموران انتظامی و سازمان تعزیرات در ورامین چند انبار نگهداری محصولات خوراکی باغات را پلمپ کردند که به درگیری با باغداران، کشاورزان و کارگران این انبارها و باغها منجر شد. 
شمار زیادی از نیروهای انتظامی و مأموران شهرداری به کاسبکاران و دستفروشان در خیابانهای بازار مرکزی مریوان یورش بردند و درصدد برچیدن کالاهای آنها برآمدند که با اعتراضات مردمی روبه‌رو شدند. 
درگیری مردم  با نیروی انتظامی سرکوبگر
درگیری مردم  با نیروی انتظامی سرکوبگر
سطح بیکاری و نبود فرصت شغلی در مریوان موجب شده که شمار زیادی به شغل کاسبکاری و دستفروشی روی آورند تا از آن طریق به تأمین معاش خانواده‌‌هایشان بپردازند.

ایران- اضافی زندان کشیدن به چه دلیل؟

رژیم ددمنش آخوندها زندانیان سیاسی که دوران محکومیتشان به اتمام میرسد را مجددا دادگاهی کرده و با احکام جدید آنها را به حبسهای طولانی تر محکوم میکنند این بار اول نیست که یک زندانی بعد از پایان محکومیتش مجددا حکم میگیرد و اینبار رسول بداقی را با محکومیت جدید در زندان نگه داشته اند.

رژیم خامنه ای جلاد و روحانی دروغگو که گرگی است در لباس میش و ماسک عوامفریبی به چهره زده اولیه ترین حقوق زندانی را نقض میکند. اصلا این طایفه ملاها بویی از انسان و انسانیت نبرده اند و تنها با سرنگون کردن این جانوران وحشی که حرث و نسل ایران و ایرانی را به باد داده اند میتوان انسانیت را در ایران زنده کرد و آزادی را به مردم هدیه داد .
رسول بداقی معلم زندانی در اوین
رسول بداقی معلم زندانی در اوین
رسول بداقی معلم زندانی روز 25شهریور با محکومیت جدیدی مواجه شد. این حکم، سه سال حبس تعزیری است، با صدور این حکم جدید، وی با وجود پایان دوران محکومیتش باید هم‌چنان در زندان بماند.
در تاریخ ۱۳ مرداد ماه، شش سال حبس بدون مرخصی رسول بداقی به پایان رسید اما رژیم آخوندی از آزاد کردن وی خودداری می‌کند
رسول بداقی معلم زندانی و پدر سه فرزند شهریورماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به شش سال حبس محکوم شد، در پی زندانی شدن، حبس او توسط رژیم آخوندی غیبت غیرموجه تلقی و از آموزش و پرورش اخراج شده و حقوق وی نیز قطع شد.

۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه

ایران- بحران بی آبی برای۷۵۰ روستا در استان فارس با نیم میلیون نفرجمعیت

بحران بی آبی ارمغان شوم حاکمیت ننگین ولایت فقیه
بحران بی آبی ارمغان شوم حاکمیت ننگین ولایت فقیه

مدیر عامل آبفای روستایی استان فارس مطرح کرده است که جمعیت این 750 روستا بنا‌ به آمار موجود نزدیک به 502هزار و 190نفر است و این یعنی یک سوم از جمعیت روستایی استان فارس با مشکل آب روبه‌رو هستند. وی در ادامه گفته است که در گذشته قناتها و چشمه‌ها منبع آبی مناسب برای روستاها بود اما اکنون بیش از 50 درصد از قناتهای استان خشک شده است. بحران فزاینده آب از سالها پیش مردم اکثر مناطق کشور را درگیر کرده است، اما در دوساله حکومت آخوند روحانی نه تنها هیچ اقدام جدی برای حل این بحران به‌عمل نیامده است بلکه به عکس تشدید هم شده است .

۱۳۹۴ شهریور ۲۵, چهارشنبه

ایران- فراخوان عفو بین الملل برای حقایق مرگ شاهرخ زمانی قهرمان

این اولین بار نیست که در زندانهای خامنه ای جلاد زندانیان با انواع وا قسام شیوه ها کشته میشوند از تزریق سم گرفته تا شکنجه به قصد مرگ زندانی و ... که در کهریزک و گوهر دشت و اوین اتفاق افتاده است . جامعه بین المللی باید اقدام عملی برای این گونه اعمال ضد انسانی این آخوندهای خون آشام بکند وگرنه فراخوان دادن و محکوم کردن یعنی چشم بستن بر اینهمه جنایتی است که در حاکمیت شوم خامنه ای و روحانی اتقاق میافتد. لذا وجدان و انسانیت خودتان را به منافع اقتصادی و سیاسی نفروشید و دست آخوندهای جلاد را در قتل و کشتار زندانیان و مردم ایران ببندید .

فراخوان عفو بین الملل برای حقیقت مرگ شاهرخ زمانی
فراخوان عفو بین الملل برای حقیقت مرگ شاهرخ زمانی

فراخوان عفو بین‌الملل و کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری برای تحقیق درباره مرگ زنده یاد شاهرخ زمانی

عفو بین‌الملل و کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری خواستار تحقیق درباره دلایل مرگ زندانی سیاسی شاهرخ زمانی شدند.به گفته وی مرگ شاهرخ زمانی در زندان، انعکاس یک سیستم قضایی ناعادلانه است که افراد را تنها به‌خاطر فعالیتهای مسالمت‌آمیزشان محکوم به مجازاتهای مثل حبس، عمدتاً در زندانهایی با شرایط بسیار اسف‌بار می‌کند.

۱۳۹۴ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

ایران- قیام و حرکتهای اعتراضی در شهرهای میهن شعله میکشد

مقابله دستفروشان و مغازه‌داران با نیروهای سرکوبگر رژیم علیه سیاستهای سرکوبگرانه دولت

 اعتصاب و اعتراض و درگیری در پاسخ مغازه‌داران و دستفروشان تهرانی به سیاستهای سرکوبگرانه دولت حسن روحانی بوده است، روز سه‌شنبه نقاط مختلف تهران شاهد این درگیرها بود.

درگیری و اعتراضات مردمی در تهران و کرج و ...
درگیری و اعتراضات مردمی در تهران و کرج و ...

یک تاجر کاغذ در بازار بین الحرمین درباره این اعتصاب گفت: وضعیت بازار فاجعه آمیز است. از یک طرف فشارهای اداره مالیات است روی مغازه‌داران و از طرف دیگر به وارد کنندگان کاغذ ارز رسمی تعلق نمی‌گیرد و دولت اعلام کرده ارز رسمی برای واردات کاغذ به کشور به کسی نمی‌دهد.  

کرج - درگیری صاحبان خانه‌های فقیر نشین با مزدوران سرکوبگر شهرداری در اطراف رودخانه کن
از صبح روز دوشنبه 23شهریورماه تا بعد از ظهر اقدامات سرکوبگرانه ایادی رژیم در شهرداری کرج به همراه نیروهای سرکوب، بابت تخریب خانه‌ها و اماکن کنار رودخانه کن ادامه داشت، مزدوران رژیم به بهانه مبارزه با زمین خواری، به سرپناه مردم فقیر و محروم این منطقه یورش برده و با لودر خانه‌های آنها را بر سرشان خراب می‌کنند که این موضوع باعث درگیری مجدد صاحبان این خانه‌ها با مزدوران شهرداری و انتظامی شد.

ایران- در سوگ عزیزی دیگر(شاهرخ زمانی) به دست جلادان خامنه ای

ما مرگ شاهرخ زمانی را به پرچمی برای اتحاد و همبستگی کارگری که او پیشتازش بود تبدیل خواهیم کرد. شاهرخ زمانی، مبارز خستگی‌ناپذیر و جسور جنبش کارگری ایران در کمال بهت و حیرت و ناباوری همگان در زندان گوهردشت چشم از جهان فرو بست. علت مرگ شاهرخ را مقامات رسمی هر چه اعلام کنند از نظر ما مسئولیت مستقیم آن تماماً برعهده کسانی است که با تحمیل برده وارترین شرایط بر ما کارگران، حق تشکل یابی و مبارزه برای یک زندگی بهتر را نیز از ما سلب کرده و انسانهای شریف و بزرگی هم‌چون شاهرخ زمانی را به گوشه زندانها افکنده‌اند.

شاهرخ زمانی شهید راه آزادی ایران از چنگال خامنه ای جلاد
شاهرخ زمانی شهید راه آزادی ایران از چنگال خامنه ای جلاد
مرگ شاهرخ برای یارانش، خانواده‌اش و برای جنبش کارگری ایران ضایعه‌ای سنگین و جبران‌ناپذیر است. ما این ضایعه بزرگ را به خانواده، هم بندان، یاران شاهرخ و عموم کارگران در سراسر کشور صمیمانه تسلیت می‌گوئیم و بدینوسیله اعلام می‌داریم اگر ‌چه از دست دادن شاهرخ عزیز درد جانکاهی است اما ما در سوز و گداز این درد جانکاه، زانوی غم در بغل نخواهیم گرفت و مرگ شاهرخ را به پرچمی برای اتحاد و همبستگی کارگری که او پیشتازش بود تبدیل خواهیم کرد.
زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری – درود بر شاهرخ زمانی

۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

ایران- آتش خشم و اعتراض اقشار مختلف مردم همچنان شعله ور است

تهران - اعتصاب صنف کاغذ فروش و اعتراض دانشجویان پیرا پزشکی

اعتصاب صنف کاغذ فروش در بازار بین الحرمین تهران روز دوشنبه 23شهریور ادامه یافت.
تا ظهر دو پاساژ فروشندگان کاغذ و مقوا در بازار تهران در اعتراض به اخاذیهای مالیاتی اداره مالیات، کرکره مغازه‌ها پایین بودند.  

اعتراض دانشجویان پیرا پزشکی تهران
اعتراض دانشجویان پیرا پزشکی تهران

تهران - تجمع اعتراضی گروهی از دانشجویان دانشکده پیراپزشکی در اعتراض به اخراج یکی ازدانشجویان به بهانه ندادن شهریه و ندادن وام شهریه به وی تجمع اعتراضی کرده و خواهان بازگشت این دانشجو به دانشگاه شدند.

کاشان - ادامه اعتصاب کارگران کارخانه سیمان :هنگامی که از مدیر کارخانه شنیدند که در این ماه نیز قصد پرداخت حقوق کارگران را ندارد، به نشانه اعتراض همگی کارخانه را ترک کردند. 

اعتصاب کارگران کارخانه سیمان کاشان
اعتصاب کارگران کارخانه سیمان کاشان

بروجرد - اعتراضهای کارگران و دانشجویان: دانشگاه ملی موسوم به بروجردی دانشجویان به‌دلیل عدم همکاری دانشگاه برای تأمین خوابگاه دانشجویی و همچنین سختگیریهای بی‌مورد در هنگام ثبت‌نام ترم جدید و بی‌احترامی به دانشجویان، در محوطه‌ی داخل دانشگاه به مدت 2ساعت دست به تجمع و اعتراض زدند.

اعتراض دانشجویان بروجرد
اعتراض دانشجویان بروجرد

تجمع اعتراضی کارگران سامان کاشی بروجرد

معترضان که 5ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند می‌گویند: این کارخانه به‌دلیل نداشتن بودجه برای خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارگران به‌حالت نیمه تعطیل درآمده و بسیاری از کارگران را بدون حقوق به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران کاشی بروجرد
تجمع اعتراضی کارگران کاشی بروجرد

تهران - تجمع و اعتصاب مغازه‌داران، اهالی یاخچی آباد 

مغازه‌داران خیابان قزوین در تهران در ادامه دو روز اعتصاب آخر هفته گذشته، در اعتراض به قوانین مالیاتی رژیم، هم‌چنان مغازه‌ها را به‌حالت اعتراض و اعتصاب بسته بودند و اعلام کرده‌اند تازمانی که این قوانین ظالمانه از روی کار آنها برداشته نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

اعتصاب مغازه داران یاخچی آباد تهران
اعتصاب مغازه داران یاخچی آباد تهران

۱۳۹۴ شهریور ۲۲, یکشنبه

ایران- رودی جولیانی: خامنه‌ای یک قاتل دیوانه است و نباید با او مذاکره کرد

هیل نشریه #کنگره آمریکا: رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک  

رودی جولیانی
رودی جولیانی

که در روز حمله تروریستی 11سپتامبر هدایت امور شهر #نیویورک را به‌عهده داشت در چهاردهمین سالگرد این حادثه در مصاحبه با رادیو ای‌ام 970 نیویورک گفت:

حمله تروریستی ۱۱سپتامبر
حمله تروریستی ۱۱سپتامبر

من در مورد داعش، القاعده و رژیم #ایران به‌شدت نگران هستم. #باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در حال انکار خطراتی است که از جانب رژیم ایران متوجه مردم آمریکا می‌باشد و این مرا بیاد روزهای قبل از 11سپتامبر می‌اندازد که ما در وضعیت انکار خطر بودیم.
هیل نوشت جولیانی در این مصاحبه #خامنه‌ای را یک قاتل، عامل کشتار جمعی و یک دیوانه خطاب کرد و اوباما را به‌خاطر مذاکراه با سران رژیم ایران مورد انتقاد قرار داد.