۱۳۹۴ تیر ۱۹, جمعه

ایران - دانشگاه سنگرآزادی وعامل وحشت باندهای رژیم

همیشه دانشگاه و دانشجو کلماتی بودند که شنونده و بیننده را به احترام وا میداشت واز حرمت خاصی برخوردار بوده است.امروز ۱۸ تیر یادآور قیامی پر شکوه از سوی دانشجویان غیرتمند ایرانی بود که هنوز بعد از اینهمه سال ملاهای پا بگور از آن بعنوان فتنه ۸۸ یاد میکنند و مثل جن زده ها از یادآوری آنچه که در آنروز گذشت واهمه دارند .

قیام 18 تیر
قیام 18 تیر
 ولی با همه این باندهای جنایتکار حاکم میخواهند هر کدام دانشگاه را به سهمیه خودشان اضافه کنند در همین رابطه سه‌شنبه شب آخوند روحانی، در جمع کسانی تحت عنوان «اساتید دانشگاهها». رئیس‌جمهور آخوندها در این اظهارات گفت: «دانشگاهی که ما می‌خواهیم همین است؛ دانشگاه اعتدال که نه سیاست را کنار می‌گذارد و نه غرق در سیاست می‌شود». این حرفهای روحانی، به‌نحوی پاسخ حرفهای 14تیر خامنه‌ای در جمع کسانی تحت همین عنوان «اساتید دانشگاه» است. نوعی کشمکش برای حفظ هژمونی باندی در دانشگاه. خامنه‌ای گفته بود: در دانشگاه «سیاست بازی نشود، سیاسی کاری نشود، حاشیه‌سازی نشود». این فرمان سرکوب خامنه‌ای برای دانشگاه بود، حالا روحانی برای خاموش نگاه داشتن دانشگاه و حفظ مهار آن، نوعی جنگ نرم تحت عنوان «دانشگاه اعتدال» را مطرح می‌کند که «سیاست» را «کنار نمی‌گذارد» ولی در آن «غرق» هم نمی‌شود. اگر به‌جای سیاست کلمه «آزادی بیان» را بگذاریم، همه چیز روشن می‌شود. 
دانشگاه تهران
دانشگاه تهران
این مقابله خامنه‌ای و روحانی با فاصله دو روز از دو نظر آینه وضعیت رژیم در روزهای پس از ضرب‌الاجل است. اول این‌که چگونه جنگ باندی در درون رژیم بالا خواهد گرفت. ثانیاً دانشگاه عامل وحشت مشترک هر دو باند نظام است. چرا؟ چون دانشگاه موتور محرک خیزشها و قیامها در جامعه است. به‌همین دلیل هم اصلی‌ترین بخش جنگ هژمونی و قدرت بر سر آن است. یکی می‌گوید سرکوب مطلق، باند دیگر می‌گوید سرکوب به‌علاوه فریب. این‌که روحانی می‌گوید: «سیاست» در دانشگاه باشد اما دانشگاه در آن «غرق» نشود. این همان رویکرد فریبکارانه‌یی است که او از ابتدای روی کارآمدنش در پیش گرفت. در دوران نمایش انتخابات از «آزادی» دم زده بود، اما به‌محض روی کارآمدن، برای آزادی پسوندها یا پیشوندهای محدود کننده و کنترل کننده گذاشت و.....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر