۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

ایران- دخالت نیروی تروریستی قدس در خاورمیانه

پس از توافق وین یکی از مسائلی که مورد نزاع مستمر باندها است، موضوع سیاست خارجی رژیم و چگونگی رابطه با جهان خصوصاً کشورهای غربی و آمریکا است. 

نیروی تروریستی قدس
نیروی تروریستی قدس

باند خامنه‌ای وانمود می‌کند که در مرحله پسا توافق چیزی عوض نشده است و تن‌دادن ولی‌فقیه نظام به توافق و برجام، همانند پذیرش قطعنامه 598 توسط خمینی دجال است که صرفاً جام زهر قطعنامه را سرکشید، اما تغییری در سیاست خارجی نظام به‌وجود نیآمد، و رژیم هم‌چنان به سیاست صدور تروریسم، ارتجاع و دخالت در امور کشورهای منطقه ادامه داد.بدیهی است که شرط اصلی تعامل با جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه ودرنهایت پیشبرد خط وابسته گرایانه، تغییر رفتار رژیم است که در تضاد ماهوی با حاکمیت مطلقه ولایت‌فقیه و سیاستهای داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی آن است. اگر روزی قرار باشد ولی‌فقیه از قدرت مطلقه‌اش کوتاه بیاید، دیگر نظامی به‌عنوان نظام ولایت‌فقیه و یا به قول رژیم آخوندی ”جمهوری اسلامی“ موضوعیتی نخواهد داشت. بالا گرفتن جنگ و دعوای هژمونی بعد از توافق اخیر نیز بیانگر همین درگیری بین دو باند بر سر سیاست به‌اصطلاح ”تعامل ”از یکطرف و سیاست ”انقباض ”از طرف دیگر است .
بنابراین هم‌چنان که رژیم آخوندی در مرحله پسا توافق، در تمامی زمینه‌ها درحالت قفل و بن‌بست قرار دارد، در زمینه سیاست خارجی نیز با همین بن‌بست روبه‌روست. این بست نیز مساله ای است که نه تنها با گذشت زمان حل نخواهد شد بلکه بیش از پیش نظام ولایت را تحلیل برده و به سمت سرنوشت محتوم یعنی سرنگونی سوق خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر