۱۳۹۴ مرداد ۱, پنجشنبه

ایران- نشانه‌ای ازمرحله بعد از زهراتمی (اعتراضات معلمین)

خامنه ای! ای ولی فقیه طلسم شکسته و زهر خورده، با خیزش مردم به جان آمده چه خواهی کرد؟ بدان که عمر نکبت بارت به پایان رسیده و رژیم ظلمت و تباهی شما آخوندهای جنایتکاربه دست همین مردم به پا خاسته از معلم و دانشجو تا کارگر و پرستارو سایر اقشار مردم.... از صحنه روزگار حذف و جارو خواهید شد. بزود آنروز میرسد و سپیده صبح آزادی خواهد دمید .   

تجمع اعتراضی معلمان و عجز رژیم در جلوگیری از این حرکت سیاسی- اعتراضی، بیانگر شکنندگی رژیم آخوندی به‌خصوص پس از عقب‌نشینی اجباری از پروژه‌ ضد‌مردمی اتمی در مرحله ”پساتوافق“ است.
ناتوانی رژیم و نیروی سرکوب آن در جلوگیری از شکل‌گیری حرکت اعتراضی معلمان در31تیر94 در حالی بود، که زمان و مکان این تجمع از قبل اعلام شده بود و رژیم نیز تمامی توان سرکوب خود را برای جلوگیری از شکل‌گیری آن از قبل بسیج کرده بود و در صحنه نیز به کاربرد. اما در عین‌حال نتوانست به هدف خود برسد و مانع تجمع معلمان شود.

خیزش اعتراضی معلمین به جان آمده
خیزش اعتراضی معلمین به جان آمده

پایداری و مقاومت معلمان در مقابل یورش مأموران رژیم و فریاد اعتراض آنان بیانگر دو واقعیت است:
اول این‌که معلمان دیگر بیم و باکی از سرکوب و حتی زندانی شدن ندارند، زیرا در این حاکمیت ضد‌مردمی همه حقوق آنان پایمال شده است و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

اعتراض معلمین
اعتراض معلمین

دوم این‌که سیاست سرکوب رژیم به بن‌بست رسیده است و به همین دلیل هم وقتی تعداد 200نفر از معترضان توسط نیروی سرکوب دستگیر شدند، معلمان نه تنها عقب‌نشینی نکردند بلکه با مقاومت بیشتر، رژیم را ناگزیر به عقب‌نشینی و آزاد کردن دستگیر ‌شدگان کردند.
ضمنا عقب‌نشینی نیروی سرکوبگر رژیم در برابر معلمان آزاده و آزاد کردن معلمان دستگیر شده، بیانگر این واقعیت نیز هست که رژیم به‌غایت از خیزش معلمان و استمرار و گسترش آن نگران است.
به این دلیل رژیم آخوندی ناگزیر شد با آزاد کردن معلمان دستگیر شده، قضایا را تاحدودی جمع و جور کند و از گسترش بیشتر اعتراضات جلوگیری نماید. اگر‌ چه همبستگی سریع دانشجویان 31 دانشگاه کشور با حرکت اعتراضی معلمان و خواستهای سیاسی آنان نشان داد که شرایط اجتماعی جوشان‌تر از آن است که رژیم آخوندی بتواند با این ترفند‌ها آن را کنترل کند.....ادامه....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر