۱۳۹۴ مهر ۱۸, شنبه

ایران- سوء تغذیه میلیون ها کودک ایرانی در حاکمیت شوم ولایت فقیه

بحران فقر و فلاکت بحدی است که به باور بسیاری از کارشناسان میلیون ها کودک ایرانی اکنون در معرض عوارض جانبی آن مانند «کم وزنی، کوتاه قدی، اختلالات رشد مغزی و جسمانی، کاهش ضریب هوش، افت شدید در فراگیری، پوکی استخوان و بالارفتن ضریب ابتلا به بیماری های مختلف » قرار گرفته اند». 

کودکان مظلوم ایرانی در فقر و فلاکت
کودکان مظلوم ایرانی در فقر و فلاکت

 کودکان ایران صاحب نفت و ثروت بدنبال لقمه غذایی در زباله دان!
 کودکان ایران صاحب نفت و ثروت بدنبال لقمه غذایی در زباله دان!


پسران امروز مردان فردای ایران چه آینده ای دارند ؟
پسران امروز مردان فردای ایران چه آینده ای دارند ؟

 

آیا به فقر میاندیشی ای دختر ایران؟
آیا به فقر میاندیشی ای دختر ایران؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چهره کریه فقر بویژه در میان کودکان و اقشار ضربه پذیر در حاکمیت چپاولگر آخوندی بحدی در جای جای میهنمان گسترش یافته است که متولیان حکومت نه تنها آن را آشکارا تبیین کرده، بلکه فراتر از آن « با افتخار» از پدیده ی فقر « سخن به میان» می آورند.
یک کارگزار حکومتی می گوید: ۸۰۰ هزار کودک ایرانی معادل یک چهارم تمام کودکان ایرانی دچار سوء مصرف پروتئین هستند که این موضوع سبب می‌شود تکامل مغزی برای این افراد شکل نگیرد.
به‌طور کلی ٤ عامل اصلی در بروز سوء تغذیه کودکان نقش دارند که عبارتند از فقر، نبود موادغذایی در محل، ناآگاهی‌های تغذیه‌ای و ابتلا به بیماری‌ها.
مغز ٨٠٠‌هزار کودک ایرانی (حدود یک‌چهارم کل کودکان ایرانی در این سن هستند) رشد نمی‌کند! و عامل این اتفاق هم سوءتغذیه این کودکان است. آنها این پرسش را مطرح کردند که آیا تا ٢٠‌سال آینده، یک چهارم جمعیت جوان ایران عقب‌ماندگی‌های ذهنی خواهند داشت؟ حتی فکرکردن به این موضوع هم دلهره‌آور است چه رسد به این‌که بدانیم این یک خطر واقعی است. ٩٠‌درصد رشد مغزی انسان‌ها تا شش سالگی آنها شکل می‌گیرد؛ بنابراین اگر رشد مغزی کودکی در این سنین تکامل نیابد، او تا آخر عمر، با ذهنی تکامل نیافته زندگی خواهد کرد»......ادامه مطلب را بخوانید....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر