۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

#ایران- صنعت دستفروشی در حاکمیت #خامنه ای دزد میلیاردر

وقتی تاریخ ایران را ورق میزنی در طی قرون متمادی هیچ دوره ای نبوده مثل این دوران که سایه شوم آخوندهای پلید این همه جنایت و قتل و کشتاررا بر تمامیت این میهن کهن تحمیل کرده است.
خمینی لعنت شده و پس مانده های جنایتکارش که تنها با کشتار و سرکوب مردم به حکومت ننگینشان ادامه میدهند تنها در خونریزی گوی سبقت را در تاریخ نربوده است بلکه فقر، اعتیاد، فحشا، بیکاری و ..... در جامعه و در تمام شهرهای ایران بدون استثناء غوغا میکند یکی از ثمرات این رژیم خانمانسوز که بر ایران سایه انداخته بیکاری است .














رشد شدید نرخ بیکاری چهره کریه خود را در پیدایش مشاغل حاشیه ای و کاذب که اساسا در تولید و چرخه اقتصادی جایگاه قابل توجهی ندارند، نشان داده است. به باور کارشناسان بیکاری معلول بحران اقتصادی است. نبود زیربنای مناسب، تعطیلی کارخانه ها، بحران مالی، بی برنامگی و سردرگمی در حاکمیت و همچنین هزینه کردن اموال ملی برای پروژه های ضد میهنی مانند جنگ و اتمی که جملگی آنان در نظام ولی فقیه نهفته اند، از دلائل اصلی بحران بیکاری در کشور می باشد.
رژیم آخوندی برای اینکه بتواند بحران بیکاری را مهار نماید، نیازمند تولید حداقل «یک میلیون»  شغل در سال می باشد. بحران بیکاری که اکنون دامن بسیاری از خانواده ها و بویژه نسل جوان و تحصیل کرده کشور را گرفته است در منطق خود راه به ایحاد صنعتی بنام «دستفروشی» برده است. این سخن به معنای نبود فرصت های شغلی برای متقاضیان در بازار کارمی باشد که در حاکمیت چپاولگر آخوندی به رشد دستفروشی در کشور ضریب دوچندان زده است.
















سایتهای همین حاکمیت شوم خامنه ای در وقاحت بسیار مینویسند «انفجار دستفروشی در پی بیکاری گسترده» ضمن اعتراف به ناتوانی حکومت برای برون رفتن از بحران بیکاری از جمله می نویسند: «ناتوانی دولت‌ها در ایجاد شغل برای جوانان و دلسرد شدن از یافتن یک موقعیت شغلی مناسب در سال‌های اخیر باعث انفجار دستفروشی در بازار کار ایران شده ؛ آنها را وادار کرده تا برای فرار از بیکاری فکری کنند. یکی از پدیده های عجیب در بازار کار ایران که در طول یک دهه اخیر رواج بیشتری یافته و خود را نشان می دهد، دستفروشی است. فقط کافی است از منزل خارج شویم تا در معابر شهر، خطوط مترو، در اتوبوس‌های درونشهری، بر سر چهارراه ها و بسیاری اماکن دیگر با دستفروشان برخورد کنیم». رشد قارچ گونه دستفروشی در کشور امروز در بستر نابسامانی بازار کار رسمی فراهم شده. سئوال این است که چرا بازار کار غیررسمی کشور این قدر توسعه پیدا کرده است؟».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر